Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням зборів суддів Маньківського районного суду Черкаської області від 29.04.2024 року № 3 (із змінами затвердженими рішенням зборів суддів Маньківського районного суду Черкаської області від 22.05.2024 року № 4)
|
Засади використання
автоматизованої системи документообігу у Маньківському районному суді Черкаської області
І. Загальні положення
1.2 Засади використання автоматизованої системи документообігу Маньківського районного суду Черкаської області (далі – Засади) розроблені на виконання вимог Положення та визначають особливості розподілу справ між суддями, порядок розподілу судових справ шляхом передачі справи раніше визначеному у судовій справі судді, а також повторного автоматизованого розподілу справ між суддями.
1.3 Засади враховують можливість здійснення суддями функцій з відправлення правосуддя з урахуванням штатної чисельності суддів, раціонального використання робочого часу як з метою належної підготовки суддів до розгляду справ, так і з метою виконання повноважень, що безпосередньо не пов’язані з відправленням правосуддя (здійснення адміністративних повноважень тощо).
1.4 Засадами не регулюється порядок ведення діловодства з питань роботи з кадрами, щодо звернень громадян та надання публічної інформації, тощо.
1.5 Для ведення автоматизованого документообігу в суді використовується комп’ютерна програма «Д-3» (далі – КП «Д-3»), розроблена адміністратором автоматизованої системи – державним підприємством «Інформаційні судові системи».
1.6 КП «Д-3» забезпечує автоматизацію технологічних процесів обробки інформації в суді, а саме:
1.7 З метою належного функціонування КП «Д-3» в суді забезпечується :
1.8 Збори суддів мають визначені Положенням повноваження щодо розгляду питань стосовно порядку функціонування автоматизованої системи документообігу суду .
1.9 Засади є обов’язковими для застосування суддями та працівниками апарату суду.
ІІ. Принципи використання
автоматизованої системи документообігу суду
2.1 Використання автоматизованої системи документообігу суду ґрунтуються на принципах :
ІІІ. Функціональні обов’язки, права користувачів автоматизованої системи документообігу суду
3.1 Функціональні обов’язки, права користувачів автоматизованої системи документообігу суду (далі – автоматизована система), надання та позбавлення права доступу до неї в суді визначаються на підставі наказів керівника апарату суду/ особи, що виконує обов’язки керівника апарату.
Налаштування автоматизованого робочого місця користувача автоматизованої системи у відповідності до функціональних обов’язків та прав доступу, визначених наказом керівника апарату суду/ особи, що виконує обов’язки керівника апарату, здійснює головний спеціаліст суду.
Електронні примірники наказів керівника апарату суду щодо визначення функціональних обов’язків, прав користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після їх підписання.
3.2. Користувачами автоматизованої системи - КП «Д-3» є судді, помічники суддів, працівники апарату суду, технічний адміністратор, функціональні обов’язки та права яких визначаються наказом керівника апарату суду.
Користувачі автоматизованої системи, відповідно до своїх функціональних обов’язків та прав вносять до бази даних автоматизованої системи передбачену цими Засадами, Положенням, рішеннями зборів суддів суду інформацію та зобов’язані забезпечувати конфіденційність інформації, яка в ній міститься.
3.3 Використання кваліфікованого електронного підпису (надалі КЕП) уповноваженими на це користувачами автоматизованої системи здійснюється в порядку, визначеному Законом України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Відмова користувача автоматизованої системи, уповноваженого на використання КЕП, від отримання та використання КЕП з будь-яких підстав не допускається.
3.4 Персональну відповідальність за забезпечення належної організації функціонування автоматизованої системи документообігу суду в суді несе керівник апарату, а за забезпечення її належного технічного функціонування – головний спеціаліст суду.
3.5 Незаконне втручання в роботу автоматизованої системи тягне відповідальність, установлену законом.
ІV. Реєстрація вхідної і вихідної кореспонденції та етапів її руху
4.1 Вхідна кореспонденція, в тому числі і процесуальні документи, приймається, опрацьовується та реєструється в КП «Д-3» відповідальною особою апарату суду щоденно протягом робочого часу, визначеного Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Правилами внутрішнього службового розпорядку в суді.
4.2 У разі неможливості з об'єктивних причин (відсутність електроенергії, не функціонування автоматизованої системи тощо) здійснити реєстрацію вхідної кореспонденції в день її надходження така, кореспонденція реєструється в автоматизованій системі в термін, визначений у розпорядженні керівника апарату суду, із зазначенням причин встановлення такого терміну на підставі службової записки відповідальної особи суду – оператора комп’ютерного набору І категорії/особи що виконує її обов’язки.
4.3 Реєстрація вхідної кореспонденції, етапи її руху у неробочий час (вихідні та святкові дні) і надурочний час здійснюється відповідальною особою апарату суду у справах, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов'язані з виборчим процесом, вирішення питання застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, клопотання слідчого, прокурора про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, клопотання про надання дозволу на обшук чи огляд житла тощо) на підставі рішення зборів суддів № 1 від 02.01.2019 року, наказу керівника апарату про встановлення чергування .
4.4 При надходженні до суду на офіційну електронну адресу електронного документа, пов’язаного з розглядом судової справи, незасвідченого кваліфікованим електронним підписом, такий документ роздруковується відповідальним працівником суду та передається головуючому судді по справі, а в разі його відсутності – голові суду для вирішення питання щодо їх реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду. На таких документах відповідальним працівником ставиться відмітка: «Без КЕП».
Реєстрація електронних документів незасвідчених кваліфікованим електронним підписом здійснюється відповідальним працівником канцелярії суду на підставі резолюції головуючого судді по справі, а в разі його відсутності – голови суду в день їх передачі до канцелярії суду суддею, помічником судді чи секретарем судового засідання такого судді.
4.5. Документи, які отримано від учасників судового процесу або їх представників, безпосередньо під час судового засідання за резолюцією судді (судді-доповідача) передаються помічником судді/секретарем судового засідання для реєстрації до канцелярії суду не пізніше наступного робочого дня, після чого долучаються до матеріалів справи.
4.6. Реєстрація вихідних документів, в тому числі і процесуальних, здійснюється користувачами автоматизованої системи, яким надано до неї доступ відповідно до їх функціональних обов'язків щоденно протягом робочого часу.
4.7 Службові записки, доповідні записки подані суддями та працівниками апарату підлягають реєстрації у автоматизованій системі документообігу суду у гілці «Загальні канцелярія»/«Внутрішні та організаційно-розпорядчі документи»/«Внутрішні документи».
4.8 Внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи не допускається, крім випадків, зумовлених необхідністю, що підтверджується матеріалами судової справи, виправлення технічних помилок, описок тощо. Зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються автоматизованою системою автоматично.
4.9. У разі виникнення необхідності, що підтверджується матеріалами судової справи, внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи здійснюється згідно розпорядження керівника апарату суду на підставі службової записки відповідальної особи (старший секретар суду, секретар суду, помічник судді, секретар судового засідання) або головуючого судді по справі.
Якщо прийнявши від канцелярії суду справу, суддя з’ясовує, що при її реєстрації канцелярією суду допущена помилка у визначенні виду провадження, категорії справи, реєстраційних даних учасників процесу тощо - суддя/помічник судді у той же день, складає службову записку та разом із матеріалами справи передає керівнику апарата суду (особі, що виконує обов’язки керівника апарату суду), який за результатами розгляду поданої службової записки, перевірки фактів викладених у ній, вирішує питання щодо внесення відповідних змін (інформації) до автоматизованої системи, про що видає відповідне розпорядження.
У випадку, коли допущену помилку по справі щодо визначення виду провадження, категорії справи, реєстраційних даних учасників процесу тощо, було виявлено відповідальною особою (працівник апарату суду, якому наказом керівника апарату суду визначено функціональні обов’язки щодо внесення відповідної інформації до автоматизованої системи), то він, невідкладно, складає службову записку із зазначенням причини допущеної помилки та разом із матеріалами справи передає керівнику апарата суду (особі, що виконує обов’язки керівника апарату суду), який за результатами розгляду поданої службової записки, перевірки фактів викладених у ній, вирішує питання щодо внесення відповідних змін (інформації) до автоматизованої системи, про що видає відповідне розпорядження.
V Розподіл судових справ між суддями
5.1 Розподіл судових справ здійснюється в суді в день їх реєстрації, на підставі інформації, внесеної до автоматизованої системи, відповідальними працівниками апарату суду за правилами та в порядку, встановленими Положенням та цими Засадами.
При надходження до суду у кінці робочого часу великої кількості судових справ, з урахуванням фізичного навантаження, часу необхідного для здійснення процесуальних та технічних дій працівниками апарату суду направлених на формування по справі обліково-статистичної картки, внесення до неї необхідного обсягу інформації по справі для здійснення автоматичного розподілу справи, автоматизований розподіл судових справ може бути проведений у наступний за днем реєстрації робочий день, крім справ, за чинним законодавством мають розглядатися невідкладно. При цьому, кожного разу при наявності такого факту відповідальними працівниками апарату суду за автоматизований розподіл справ складати відповідний акт.
Автоматичний розподіл судових справ здійснюється в автоматизованій системі за принципом випадкового обрання із загального списку суддів, які мають повноваження щодо розгляду судової справи на момент автоматизованого розподілу з урахуванням визначених системою коефіцієнтів навантаження.
Складовими при розрахунку коефіцієнту навантаження за встановленою формулою є: коефіцієнт складності судової справи (категорії судової справи), що підлягає автоматичному розподілу, коефіцієнт адміністративних посад тощо.
5.2 В суді згідно параметрів КП "Д-3" за замовчуванням складність категорії справи дорівнює 1.
5.3 Визначити наступні коефіцієнти, що враховують форму участі судді в розгляді судової справи для:
5.4. Визначити наступні коефіцієнти участі судді у судовій справі при виконанні суддею інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя з урахуванням рішень зборів суддів № 7 від 19.06.2020 року, № 8 від 22.06.2020 року:
5.5 Не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, що надійшли:
5.6 Дні, у які не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, не враховуються при розрахунку коефіцієнту навантаження судді на момент автоматизованого розподілу судової справи.
5.7 Спеціалізація суддів з розгляду конкретних категорій справ у суді не запроваджується (кожен суддя слухає справи всіх категорій, які підсудні суду як місцевому загальному суду), крім спеціалізації судді, який уповноважений здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх.
Рішенням зборів суддів суду ( № 6 від 29.01.2019) у суді визначено суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження відносно неповнолітніх в кількості двох.
5.8 Колегія для розгляду справи у суді формується шляхом автоматичного розподілу між суддями динамічно зі всього складу суддів випадковим вибором після постановлення відповідної ухвали головуючим у справі суддею. В такому ж порядку здійснюється заміщення (заміна) членів колегій у необхідних випадках.
5.9 При надходженні до суду клопотань про продовження строку дії рішення про визнання фізичної особи недієздатної заводиться окремо обліково-статистична картка на цивільну справу (окреме провадження), на вкладці “Реєстрація” обирається категорія “ інші справи окремого провадження”. Автоматизований розподіл таких клопотань здійснюється на загальних підставах.
(пункт 5.9 із змінами затвердженими рішенням зборів суддів Маньківського районного суду Черкаської області від 22.05.2024 року № 4)
Розділ VI Особливості здійснення автоматизованого розподілу судових справ
6.1 З метою недопущення здійснення автоматизованого розподілу на суддю, який не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ, автоматизований розподіл судових справ між суддями у Маньківському районному суді Черкаської області здійснюється після 08 год. 30 хв.
6.2 У випадку виявлення значної різниці у навантаженні на конкретного суддю особливості здійснення автоматизованого розподілу судових справ визначаються зборами суддів суду у кожному конкретному випадку за вмотивованою службовою запискою судді, поданням керівника апарату суду (особи, яка виконує його обов’язки).
6.3 У випадках виконання суддями іншої роботи, не пов’язаної із здійсненням правосуддя (узагальнення судової практики, аналізи стану здійснення судочинства) - автоматичний розподіл справ в даний період здійснюється без урахування цього судді на підставі резолюції голови суду (особи, яка виконує його обов’язки) із зазначенням періоду здійснення розподілу справ без урахування такого судді, за вмотивованою службовою запискою судді.
6.4 У разі знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи та тривають понад п’ять робочих днів, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов’язані з виборчим процесом, судові справи про встановлення або усунення обмежень щодо реалізації права на мирні зібрання, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у виді тримання під вартою, клопотання слідчого прокурора про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, клопотання про надання дозволу на обшук чи огляд житла тощо) здійснюється відповідальними працівниками апарату суду за здійснення автоматизованого розподілу справ за списком суддів в алфавітному порядку шляхом розподілу справ у міру їх надходження почергово – в порядку розташування прізвищ суддів у списку відповідно до алфавіту з урахуванням наявності в судді повноважень щодо розгляду судової справи, правом поєднання судових справ, даних табеля робочого часу суддів, вимог пункту 2.3.3. Положення та п. 5.5 даних Засад. Список суддів готує консультант суду (по роботі з персоналом), а в разі його відсутності – керівник апарату/заступник керівника апарату.
Автоматизований розподіл судових справ (окрім тих, які за законом мають розглядатися невідкладно) між суддями здійснюється невідкладно після налагодження роботи автоматизованої системи або на наступний робочий день після усунення зазначених обставин (знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу обладнання, комп’ютерних програм або сервера автоматизованої, системи документообігу суду) чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи. на підставі акту, затвердженого керівником апарату суду із зазначенням причин.
6.5 Обставини, передбачені пунктом 6.4 Засад фіксуються актами, складеними комісією під головуванням керівника апарату (особи, яка виконує його обов’язки), із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення. До складу комісії за посадою обов’язко входить головний спеціаліст, також можуть бути включені - судовий розпорядник, консультант суду чи старший секретар суду в залежності від перебування на робочих місцях згідно табелю обліку робочого часу. Електронні примірники зазначених актів вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після усунення обставин.
6.6 У разі виникнення обставин, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ, відповідальна особа невідкладно (з часу коли їй стали відомі такі обставини) вносить відповідні відомості до автоматизованої системи, про що доповідає керівнику апарату суду. У такому випадку з метою недопущення порушення процесуальних строків судові справи, автоматизований розподіл яких був здійснений в цей день, підлягають повторному автоматизованому розподілу за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду на підставі службової записки помічника судді/секретаря судового засідання., погодженої з головуючим по справі.
6.7 У разі перебування судді у нарадчій кімнаті, на нього не розподіляються судові справи з часу повідомлення секретарем судового засідання керівника апарату суду у формі службової записки. Службова записка обов’язково має містити час видалення судді (колегії суддів) до нарадчої кімнати та час виходу з неї. У разі виникнення потреби у продовженні строку перебування у нарадчій кімнаті, про це також подається службова записка із зазначенням нового часу виходу з нарадчої кімнати. Консультант суду (по роботі з персоналом) на підставі резолюції керівника апарату, а в разі його відсутності – керівник апарату/заступник керівника апарату невідкладно вносить відомості про перебування судді в нарадчій кімнаті до автоматизованої системи у гілці «Табель»/Не призначати слухання/ причина – «Нарада кімната».
6.8 У неробочий час (вихідні та святкові дні ), реєстрація та автоматизований розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно, з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов'язані з виборчим процесом, вирішення питання застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, клопотання слідчого, прокурора про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, клопотання про надання дозволу на обшук чи огляд житла тощо), здійснюється в суді в день їх реєстрації на підставі інформації, внесеної до автоматизованої системи відповідальними працівниками апарату суду. Такий розподіл судових справ проводиться між суддями у відповідності до наказів голови суду про чергування суддів/слідчих суддів, наказів керівника апарату про чергування працівників апарату суду.
6.9 Визначення присяжних відбувається за правилами, встановленими Положенням та у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України та Цивільним процесуальним кодексом України.
VII. Порядок розподілу судових справ шляхом
передачі справи раніше визначеному у судовій справі судді
7.1 Порядок розподілу судових справ шляхом передачі справи раніше визначеному у судовій справі судді визначається Положенням з урахуванням особливостей, що передбачені даними Засадами.
7.2 Раніше визначеному у судовій справі судді (судді-доповідачу) суду передаються:
7.2.1 Судові справи, що надійшли із судів апеляційної або касаційної інстанцій після скасування ухвал, які перешкоджають подальшому розгляду судової справи (крім ухвал про закриття, припинення провадження), а також ухвал, які не перешкоджають подальшому розгляду судової справи, ухвалу яких скасовано чи у провадженні яких перебувала або перебуває судова справа.
7.2.2 Судові справи, що надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового судового рішення, виправлення описок та помилок, роз'яснення судового рішення, повернення судового збору;
7.2.3 Судові справи про перегляд заочного рішення;
7.2.4 Судові справи, за якими надійшли заяви (клопотання), пов'язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 431–435, 442 Цивільного процесуального кодексу України, статтями 374 – 379, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, розділом 8 Кримінального процесуального кодексу України, статтею 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
7.2.5 Клопотання про вирішення питання, пов’язаного з виконанням вироку, у судових справах, які розглянуті даним судом;
7.2.6 Матеріали кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України;
7.2.7 Судові справи про адміністративні правопорушення щодо особи, яка вчинила декілька адміністративних правопорушень, якщо ці справи надійшли в один день;
7.2.8 Зустрічні позови та позови третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору у судовій справі, у якій відкрито провадження, що надійшли до суду;
7.2.9 Заяви про скасування заходів реагування, застосованих у межах відповідної судової справи;
7.2.10 Заяви про відновлення втраченого судового провадження;
7.2.11 Заяви про забезпечення позову, доказів;
7.2.12 Клопотання та скарги по одному кримінальному провадженню;
7.3 У разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді (судді-доповідача) у випадках, передбачених підпунктами 7.2.1 - 7.2.12, пункту 7.2 розділу VII Засад, такі судові справи та матеріали підлягають автоматизованому розподілу на загальних підставах у випадках порушення процесуальних строків їх розгляду.
(розділ VII із змінами затвердженими рішенням зборів суддів Маньківського районного суду Черкаської області від 22.05.2024 року № 4)
VIІІ Прикінцеві положення.
8.1. Ці Засади набирають чинності з 01 травня 2024 року.
8.2. Зміни до Засад можуть вноситися зборами суддів суду в межах їх компетенції та відповідно до вимог законодавства.
8.3 У разі внесення змін до Засад збори суддів суду новим рішенням затверджують відповідні зміни до Засад, які вносяться до автоматизованої системи та оприлюднюються на офіційній веб-сторінці суду веб-порталу судової влади України не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.